5 Januari

Ojsan hoppsan.
Länge sen man skrev. Vi åkte ju till Sthlm i fredags och har varit där
fram tills idag. Hunnit med en hel del grejer.
I fredags när vi kom så vart de lugnt. Eller ja Theo va upp i varv,
lekte som bara den med både mormor och morfar. Åt lite god mat och
pratade.
På lördagen åkte jag och David till Media markt och köpte en ny kamera.
Det blev en jätte fin olympus SP-590UZ. Och de känns jätte skönt att äntligen
ha en kamera igen. Hunnit med att tagit en heel del kort redan.


Efter vi köpte kameran åkte vi till Ikea och shoppade lite grejer.
Under tiden vi var där så va Theo hemma med min mormor och morfar och
de hade gått jätte bra.

Söndagen åkte jag, David, Theo, mormor och Theos morfar och moster Melina
in till stan, ut till djurgårn´ och gick på akvarium museet. De tyckte Theo va
jätte spännande. Vi fick se hajar och massa fiskar och sen var den som en
regnskog vi fick vandra igenom. 
Sen när de va dax att fika, så va det uppdukat ett helt bort fullt
med massa olika kakor. Alldeles lagom höjd för Theo att nå upp till.
Helt plötsligt så rusade min lilla trollunge fram till de där bordet och körde
 handen rakt ner i en cocosboll och blev helt kladdig. -Oj då, nu får vi
köpa den då, skratta mormor och gick och betalade. Bra sätt att få de
man vill ha! =)

Måndagen åkte David, jag och Theo och shoppade lite kläder.
Sen tog vi en sväng till Emmys farmor (kallar henne min egen farmor)
på en fika. Och sen när vi kom hem till mormor och morfar igen så kom
min morbror med familj dit.
Så vi alla åt jätte mumsig mat, potaitsgratäng och köttfärsbiffar
och så serverades de marinerade osttärningar till. Dyyng goda!
 
Runt åtta tiden kom pappa och syrran och hämtade mig och
David så åkte vi på bio. De va skapligt mycet folk men vi fick plats
på den vi vill se. The perfect getaway. Den va väldigt bra faktiskt!

Ja och sen idag har vi bara tagit de lugnt fram tills vi skulle åka.
Eller morfar och David åkte till Sikla centrum och köpte en luktfri blöjtunna
som min morbror hade tipsat oss om. Så nu får vi se hur den är.

Ja och bilder från nya kameran kommer så småningom.


xoxo

-S-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0