Våffeldagen

Kan ni tänka er.. fick sovmorgon imårse. Till halv åtta.
Då kom en glad liten kille in skuttandes och ville krypa ner hos mamma.
Men bara en lite kort stund för sen började allt prat om att "pappa obba,sitsa".
Antar att de bara e jag som förstår så ja översätter de till:
Pappa är och jobbar, han svetsar.

Sen blev de frulle, eller iaf för mig. Theo ville inte ha han fastnade framför
tv´n de va racerbilen rorri. De går ju inte och missa.

Sen har förmiddagen bara flytit på. Hann inte riktigt med allt ja skulle
gjort igår. Så som att städa ur skåpet med torrvaror i, så de har ja hunnit
göra på fm.
Nu Sover skrutten och ja har förberett till att åka ut till mamma en
vända när Theo vaknat. Hade tänkt plocka lite påskris och pynt med lite
fjädrar sen ikväll lr nått. Mamma skulle köpa våffelsmet så vi kunde
fika lite med. =) Smaskens med våfflor ju!

Sofie och Hugo var ju här på besök igår. Gu, de e helt otroligt vad liten han är.
Ändå är han nu 6veckor gammal. Men han va lika lång som Theo va när
han föddes. 55cm. Fick hålla i honom och de gjorde ju inte att man längta efter
sin lilla bebis i magen ännu mer. Theo tyckte med de var lite spännande,
tittade och skratta och peka på honom.
Är riktigt spänd på hur Theo kommer reagera när de kommer en bebis hem och
han inte längre är ensam om uppmärksamheten. De blir mitt nästa "bekymmer".


Nej nu ska nog jag med lägga mig och vila en stund innan Theo vaknar.
Måste passa på!


xoxo

-S-


Kommentarer
Postat av: Sofie, Miltons mamma <3

Ett stort grattis till er lille pojke :) Hoppas ni har de bra.. Stora kramar

2010-03-28 @ 14:30:35
URL: http://miltonsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0